קבוצת טרגר ת"א

טרגר תל אביב קבוצת תרגול

"טרגר" הוא שם של אוסף תוכניות לימוד ותירגול אשר פותחו על ידיד מינג'יור רינפוצ"ה, מורה בודהיסטי שנולד וגדל בתוך המסורת הבודהיסטית הטיבטית.

מינג'יור רנפובצ"ה מלמד במשך מעל 20 שנה במסגרות מסורתיות במזרח ובמערב. בו בזמן ובין היתר הוא כתב מספר ספרים, והשתתף בניסוים של חוקרים מדעים מערביים כדי להבין את השפעת תירגול המדיטציה על המוח ומערכת העצבים.

תוכניות טרגר ללימוד ותירגול מדיטציה מבוססות אך על גישה אמינה ומסורתית אך מיועדות לקהל מודרני. בהשראתו של הדלאי למה מינג,יור רינפוצ"ה יצר במיוחד תוכנית המיועדת להנגיש את כלי המדיטציה לאנשים שאינם בודהיסטים.

בחודש מרץ 2018 התקיים במדיטישון פקטורי ולראשונה בארץ "מבוא למדיטציה בגישת טרגר", סידרה של 4 שיעורים המעניקים את הנחיות הבסיסיות לתרגול מדיטצית "שמטה" (שהיה בשלווה). על אף היות זה קורס בסיס הוא מכיל חומר העלול לעניין גם מתרגלים מנוסים.

כעת יש קבוצת המשך שנפגשת פעמיים בחודש בימי א' במדיטישון פקטורי. שאת קבוצה הפתוחה לכל אדם, וגם ללא כל עלות כספית. מי שמעונין לבוא ולהתנסות מתבקש ליצור קשר עם מרים מייזל שמרכזת את הקבוצה. הנה המייל: [email protected]  

בחודש ינואר 2019 נציג עוד מחזור של ה"מבוא למדיטציה בגישת טרגר". מעונינים מתבקשים ליצור קשר וגם לעיין בדף פייסבוק של הקבוצה שם יעודכנו פרטי הלו"ז. דף הפייסבוק נקרא "טרגר תל אביב קבוצת תירגול". למידע נוסף - לחצו כאן.

אודות מרים מייזל

ד"ר מירם מייזל היא מתרגלת ותיקה במסורת הבודהיסטית הטיבטית, בזרם הקגיו. מוריה העיקריים הם אקונג רינפוצ"ה ז"ל, טאי סיטו רימפוצ"ה, מינג'יור רינפוצ"ה, ורינגו טולקו רינפוצ"ה.

בשנת 2002 לאחר התייעצות עם אקונג רינפוצ"ה היא נכנסה לריטריט מסורתי שאורגן על ידי המנזר סמיה לינג שבסקוטלנד.

לאחר סיום הריטריט ב 2006 השתקעה בסקוטלנד וחזרה לעבודתה ברפואת המשפחה תוך כדי המשך בתירגול מדיטציה בקרב הקהילה הבודהיסטית שקיימת סביב אותו המנזר.

לאחר התייעצות עם המורה אקונג רינפוצ"ה מייסד המנזר, קיבלה את הנחיות המהמודרה מטאי סיטו רינפוצ"ה, משימה הכרוכה בנסיעה שנתית למנזר שרב לינג שהודו, משנת 2008 ועד 2014. בשנים אלה סיטו רינפוצ"ה העביר את ההנחיות מתוך הטקסט הקגיו המסורתי "ים הוודאות" לקהל של מתרגלים מתקדמים מערביים וסינים.

כיום מרים ממשיכה בתרגול מדיטצית המהמודרה וכן ממשיכה מדי שנה לקבל הנחיות מטאי סיטו רינפוצ"ה וממינג'יור רינפוצ"ה. היא מתגוררת בתל אביב מאז שנת 2010 ועובדת כרופאה גם בארץ וגם בסקוטלנד.

כעת מרים אחראית על קבוצת תרגול טרגר תל אביב.